PAŘÍŽSKÝ ITINERÁŘ (CESTA, AIRBNB, PAMÁTKY)

dne

Konečně je čtvrtek, to znamená, že dnešní článek patří do cestovní rubriky! A ráda bych vám popsala, jak probíhal náš první den ve městě lásky – Paříži. Hned na začátek musím napsat, že kdybych jela sama, můj plán by byl o dost jiný, protože si všechno rozvrhnu dopředu a snažím se počítat se všemi dobrými i špatnými věcmi, které by se mohly stát. Bohužel naše skupina zcela zignorovala většinu plánů dopředu, takže jsme se ani nedomluvili, co vlastně budeme v Paříži dělat. I když jsem se o to snažila. Nikdo moc nereagoval.

Skončili jsme tedy s tím, že jsme plán pro každý den vymysleli až před odchodem z bytu a upravovali ho během cesty, kdy už jsme viděli, že v takových vedrech, která v Paříži panovala těch pár dní, si spíš uženeme úpal, než všechno projdeme. Což se mi samozřejmě moc nelíbilo, protože jsem plánovací maniak a nejradši bych si nalinkovala každou minutu dopředu.

Jak jsem se do Paříže vlastně dostala? Na brněnském festivalu japonské kultury a popkultury Animefestu mám na starost celou cosplay sekci, od cosplay soutěží, přes zahraniční hosty po přednášky či workshopy týkající se cosplaye. A jednou za čas vedení Animefestu vyjede na návštěvu zahraničního festivalu, aby poznalo další organizátory a inspirovalo se, co bychom mohli příští rok vylepšit. Já jela samozřejmě proto, abych nasála atmosféru mezinárodní evropské cosplay soutěže ECG (European Cosplay Gathering) a vysledovala, co na naší můžeme udělat jinak, aby byla každý rok lepší a lepší.

2:00 – ODJEZD Z BRNA

Protože jsme všichni z Brna a rozhodli jsme se letět dřívějším letadlem, museli jsme z Brna pomocí Student Agency (Regiojet) autobusu odjíždět už ve dvě ráno, abychom stihli náš let. Většina z nás nejspíš usnula, ale to nevím jistě, protože jsme kvůli rozbitým rezervačním stránkám Student Agency seděli každý jinde. Já se za cestu konečně podívala na Pitch Perfect 2, i když s dabingem. Také jsem se při východu slunce snažila natočit pár záběrů, ale moc mi to nešlo (video bude snad další týden).

4:30 – PŘÍJEZD DO PRAHY

Po příjezdu na Florenc jsme se museli po cestě chvilku rozkoukávat a čekat, až pojede metro, protože bylo tak brzo. Každý to vyřešil jinak, někdo jedl, já se snažila natočit pár záběrů a přítel lovil pokémony. Konečně jsme koupili lístky a nasedli na metro. Několikrát jsme přestoupili a dojeli narvaným autobusem na letiště. Tam jsme měli v plánu se nasnídat, ale všechno bylo zavřeno. Což nás moc nepotěšilo. A kafaře už vůbec ne.

7:15 – ODLET DO PAŘÍŽE

Po chvilce odpočinku, dopití zásob nápojů, uždibnutí pár soust pečiva z konečně otevřených obchodů a přeskládání několika drobností do odbaveného kufru jsme se museli dotrmácet přes celé letiště až k naší odletové bráně. „Nalodění“ (ale vážně, jak se říká nástupu do letadla?) už typicky pro pražské letiště začalo o čtvrt hodiny později. Letěli jsme s Air France letadlem obsluhovaným Czech Airlines. Můj první dojem byl, že tak malá sedadla jsem ještě neviděla, a to jsem už letěla snad s každou nízkorozpočtovou společností, která z Česka létá. Což mi přišlo trošku divné, protože tohle nebyl nízkorozpočtový let. Během letu jsem fotila a natáčela z okýnka (nenechávejte si výběr místa až na letiště) a snažila se propraskávat si zalehlé uši. Trošku jsem to ale odbyla, takže mě docela bolela hlava po příletu.

9:10 – PŘÍLET NA CDG

Docela mě zarazilo, jak je letiště Charlese de Gaullea frekventované. Na přistávací dráze se letadla střídala snad každých třicet vteřin, proto byla i hodně daleko od letiště a všechna letadla ještě asi deset minut musela jet k letišti. Po příletu jsme se všichni šli trošku osvěžit na toalety, ochali a áchali nad nádherným pečivem, které nás okouzlilo už na letišti a čekali jsme řadu na nákup jízdenek. Nejdřív jsme se museli dostat na zástavku od letiště na Parc des Expositions, kde se už od čtvrtka konal festival Japan Expo, na který jsme do Paříže přijeli. Tam jsme si museli vyzvednout naše „professional badges“, které dostávají novináři a různí důležití lidé. Připravte se, že v Paříži budete často ukazovat obsah svých tašek a jednou za čas vás někdo prošacuje. Protože bezpečnost. Na Expu jsme se ale v pátek nechtěli zdržovat, protože jsme mu určili celou sobotu. Proto jsme s RER vyrazili dále do centra Paříže.

11:15 – PŘÍJEZD DO CLICHY A NAŠEHO AIRBNB

Na blogu jsem se už párkrát zmiňovala, že jsme poprvé zkusili ubytování skrze airbnb (při registraci přes můj odkaz dostanete sedm stovek na vaše první ubytování a pomůžete tím i mně). Našla jsem nám útulný, prostorný, nádherně prosvětlený byt v Clichy, blízko stanice metra Mairie de Clichy. Bylo nám doporučeno svézt se od metra autobusem, ale v pohodě se to dalo ujít, na cestě jsme navíc objevily supermarket Carefour a krásný park s věží jako pro Zlatovlásku.

S vyzvednutím klíčů od bytu jsme měli trošku problém, protože nás nenapadlo najít si, jak se francouzsky řekne klíč. A člověk, od kterého jsme si je vyzvedávali, samozřejmě neuměl ani slovo anglicky. Nakonec jsme se ale domluvili rukama a nohama a v klidu došli k bytu. Všichni jsme ze sebe smyli pot, špínu a snad i nějakou únavu z cesty, převlékli se, vymysleli program na celý den a vyrazili obdivovat památky. Nejdřív ale něco sníst.

15:00 HLEDÁNÍ JÍDLA

V plánu bylo nejdřív se někde naobědvat. Hledali jsme zajímavou restauraci v okolí našeho ubytování, ale nic jsme neobjevili. Rozhodli jsme se tedy najíst až v centru. Dojeli jsme na stanici Hotel de Ville, kde jsme zapadli do asi třetí restaurace, kterou jsme našli, protože jsme měli hrozný hlad a už nás nebavilo hledat zajímavé místo. Jídlo nebylo nejlepší a špagety bolognese dělá přítel mnohem lepší, ale jídlo je jídlo. Nápoje byly předražené, proto jsme si dali všichni dohromady dvě velké láhve vody, takže to nevyšlo na tolik. Číšník bohužel splnil všechny francouzské předpoklady, byl docela nepříjemný, i když jsem se snažila mluvit francouzsky, ale objednávku jsme mu museli opakovat aspoň třikrát, i když jsme na ni celou dobu ukazovali v jídelním lístku.

16:00 CATHÉDRALE NOTRE-DAME DE PARIS

Po jídle jsme se odebrali k našemu prvnímu cíli, které jsme kolem Seiny měli v plánu navštívit, a to gotické katedrále Notre-Dame. Leží na ostrově uprostřed Seiny – Ilé de la Cité. Rozhodli jsme se podívat i dovnitř, i když jsem nejdřív nechtěla. Jeden člen naší skupiny už ale v Paříži byl a interiér katedrály na vřele doporučoval, takže jsme na něj dali a vystáli frontu, která se tvořila přes celé náměstí před katedrálou. Z katedrály mám spoustu fotek, které vystačí na samostatný článek, proto je sem nechci dávat. Určitě jsem ráda, že jsem se nechala přemluvit, protože uvnitř je to nádherné.

18:00 MUSÉE DU LOUVRE

Po prohlídce Notre-Damu jsme se podél řeky vydali ke druhé zastávce – Louvru. na mapě se to zdálo jako kousek, ale nenechte se oklamat jako my. A tip pro vás – obujte si ty nejpohodlnější tenisky, které máte. Nějaké, které vám nebudou vadit úplně zašpiněné, protože v okolí Louvru i Eiffelovky nejsou zpevněné chodníky. Jsou, ale ne tam, kde potřebujete. Od katedrály jsou to ke skleněným pyramidám v Louvru asi dva kilometry. Které nám ale trvaly ujít skoro hodinu, jak jsme byli unavení. Do muzea samotného nikdo z nás nechtěl, protože bychom mu museli věnovat několik hodin, a ne ho jen proběhnout jako v Bande à Part či Snílcích. Chvilku jsme si odpočinuli u La Pyramide, pobavili se nad slečnou, která se snažila vyfotit selfie uprostřed vody kolem pyramidy a spadl jí do ní telefon. Sami vyfotili několik fotek a vydali se dál.

19:00 JARDIN DES TUILERIES, CHAMPS-ÉLYÉES

Věděli jsme, že už moc daleko nedojdeme. Původně jsme chtěli jít přes francouzský bývalý zámecký park Jardin des Tuileries, Champs-Élyées, kolem Invalidovny až k Eiffelovce, od které bychom jeli zpátky do našeho airbnb. Ale všichni jsme byli umoření z veder, z cesty, z toho že jsme nespali. Takže jsme prošli jen Tuilerijské zahrady, ve kterých jsme se zastavili na kafe a odhodlávali se jít dál. Přes Champs-Élyées jsme došli ke stanici metra Champs-Élyées Clemenceau a jeli zpátky.

21:30 ZPÁTKY V CLICHY

Stěží jsme došli nakoupit zásoby do Carefouru, ve kterém jsem objevila mé milované britské máslové sušenky, a byli jsme vděční, že zavírají až o půl desáté. Najedli jsme se, „vymysleli plán na sobotu“ a šli spát. Z našeho okna v osmém patře byl nádherný výhled na rozzářenou Paříž, krásně svítil měsíc a dokonce byla vidět i rozsvícená Eiffelovka. Chvilku jsem seděla u otevřeného okna a kochala se výhledem a pak jsem si všimla, že nejsem jediný obyvatel naší čtvrti, který dělá to stejné. Takových otevřených oken s pozorovateli té krásy tu bylo hned několik, což mi vykouzlilo úsměv na tváři.

Sobotní pokračování si můžete přečíst příští týden. A nakonec mám i otázky pro vás. Byli jste v Paříži? Jak čistá vám připadá? A využíváte airbnb? Mějte se krásně!Magda -3

Zanechat Odpověď

