CO JE TO KAPSULOVÝ ŠATNÍK

dne

Kapsulový šatník, anglicky Capsule wardrobe, znáte? Já s tímto konceptem experimentuji posledního asi tři čtvrtě roku, i když jsem to nikdy nedotáhla do úplného konce. Kapsulový šatník je pro mě takovým návratem do minulosti, kdy měla většina lidí pouze oblečení, které nosili každý den, a slavnostnější oblečení. Protože tak by to přeci mělo být, ne? Oblečení by se mělo nosit a měli bychom vlastnit jen kousky, které opravdu chceme.

Kapsule (tak jí říkám já) je ve zkratce malá sbírka oblečení, které k sobě ladí a dá se spolu kombinovat, a můžete ji nosit celou sezónu. Většinou má něco přes 35 kusů, ale finální množství je na vás a doporučuji se až tak moc nefixovat na čísla. Nejdůležitější je vybrat oblečení, které se k sobě hodí, máte ho rádi a budete ho opravdu nosit.

Asi dva týdny před začátkem každé sezóny se zamyslíte nad uplynulou, co jste nosili a co naopak ne, a naplánujete si sezónu následující. Co si budete muset pořídit, abyste pokryly své potřeby, a hodí se všechno ke všemu? Zbytek doby nic nenakupujete.

Výhody kapsule jsou podle mě hlavně ty, že vždycky máte co na sebe, a ani nad tím nemusíte tři měsíce skoro přemýšlet. Vše oblečení vám zabírá pouze málo místa, utrácíte mnohem méně peněz, ale přitom investujete do kvalitnějších kousků, které vydrží. A hlavně – uvědomíte si svůj styl a co vám doopravdy sluší.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Já osobně nemám přesné číslo, vždy se řídím tak, aby vše bylo kolem třiceti kusů, většinou dojdu ke třiceti dvěma a nebo na třicet ani nedosáhnu. Do kapsule počítám vše od topů, kalhot a sukní, šatů (nespolečenských), svetrů a bund i bot. Stoprocentně nedodržuji tříměsíční nenakupovací půst během sezóny, protože když uvidím něco, čím jsem si jistá, že budu milovat v příští sezóně, nemá pro mě smysl čekat až za to budu muset zaplatit víc (pokud je to zrovna ve slevě) nebo to nebude dostupné. Ale to je většinou tak jeden nebo dva kousky.

A co vy? Slyšeli jste už o kapsuli nebo ji dokonce praktikujete? Příští týden bych vám ráda ukázala svůj šatník na zimu (doufám, že i s videem), tak se na blogu určitě nezapomeňte zastavit znovu. Mějte se krásně,Magda -3

Zanechat Odpověď

